POWER IMPIAN

Jana Pendapatan Sekarang!

Monday, September 27, 2010

The Millionaire's Retirement Plan


Jika anda baru saja memasuki dunia kerja, bersara mungkin tampaknya seperti seumur hidup jauh. Satu juta dolar dengan bersara? Itulah mimpi orang lain, kan? Tidak harus. Ini adalah rancangan bersara miliuner. Untuk perhitungan ini, menganggap pulangan tahunan rata-rata 8%, disesuaikan dengan inflasi sebanyak 3% - sebuah anggaran yang wajar dari imbal hasil dari pasaran rata-rata.

Umur 25: Sebuah Awal yang Baik
Kau 25 dan mendarat yang pekerjaan pertama di tangga kerjaya anda - selamat! Sebelum anda memulakan hidup dengan standard gaji yang baru anda tabungan anggaran, bersara anda. Jika anda mempunyai 401 (k) rencana yang berpadanan dengan sumbangan anda, gunakan! Dolar ini sesuai seperti jaminan pulangan atas pelaburan. Jika anda tidak mempunyai 401 pencocokan (k), mencari reksa dana melalui syarikat pelaburan dengan kos rendah, banyak sekarang menawarkan target dana yang memperuntukkan risiko pelaburan anda dengan tahun bersara yang disasarkan dalam fikiran - yang besar bagi seorang pelabur awal .
Pilih Roth IRA jika anda boleh, anda tidak boleh memotong sumbangan anda dari cukai anda, tetapi anda akan menikmati pengeluaran cukai percuma di 65. Rancangkan untuk bermula dengan menjimatkan sekitar $ 200 per bulan untuk mencapai matlamat jutawan anda, peningkatan jumlah ini bulanan dengan $ 10 setiap tahun sebagai anda mendapatkan kenaikan gaji atau promosi hanya akan mempercepatkan tabungan anda.
Umur 35: Rolling Seiring
Sekarang anda telah menyimpan sekitar $ 45.000 dan anda sudah dewasa dalam kerjaya anda dengan gaji yang lebih besar, tetapi sering, komitmen keluarga seperti anak-anak dan hipotek akan tampak lebih mendesak dari tabungan selama bertahun-tahun emas anda. Jangan membuat kesalahan dengan melambatkan tabungan pensiun anda. Sekarang, anda perlu jalan Facebook sumbangan anda untuk sekitar $ 400 per bulan - ingat bahawa pencocokan 401 (k) akan membantu anda dalam mencapai jumlah ini.
Jika anda mempunyai anak-anak dan bimbang tentang menabung untuk kuliah mereka, melihat cara ini: cara terbaik untuk membantu mereka di masa depan adalah dengan memastikan anda kewangan suara di bersara. Membuat menabung untuk bersara keutamaan.
Umur 45: Holding Steady
Kau pertengahan kerjaya, dan hal-hal yang terlihat baik dalam portfolio bersara anda. tabungan anda telah berkembang menjadi sekitar $ 160.000 - tidak jelek, tetapi masih tidak cukup masa untuk melambatkan. Meningkatkan sumbangan bersara anda untuk sekitar $ 450 per bulan atau lebih, dan anda akan bergulir jalan untuk status jutawan dengan 65.
Umur 55: Dekat dengan Finish Line
Pada usia 55, portfolio bersara anda harus berada di $ 400,000 atau lebih. Anda boleh mula melihat garis finish, tapi mulai bertanya-tanya mengenai risiko. Jika anda telah melabur dalam dana target, portfolio anda telah menyesuaikan peruntukan untuk anda, jika tidak, lihatlah menyesuaikan beberapa pelaburan anda untuk mencerminkan toleransi risiko yang rendah. Dan ingat: pendapatan anda, katakanlah, umur 70 tidak akan dicabut selama 15 tahun - banyak masa untuk naik turun naik pasaran.
Pada usia 55, berharap untuk benar-benar menaikkan yuran bersara anda, untuk sekitar $ 600 per bulan, dan banyak lagi jika anda boleh mengelolanya. Semakin banyak yang anda simpan, semakin cepat anda boleh meninggalkan sembilan-ke-lima belakang.
Umur 65: Pengurusan Aset Prudent
Anda berada di garis finish: seorang jutawan di 65! Kerana anda tidak mempunyai cara untuk menambah tabungan anda sekarang bahawa anda keluar dari tempat kerja, pengurusan aset bijaksana sangat penting. Simpan menutup mata pada portfolio anda sehingga anda boleh membuat sarang telur kali terakhir anda. Melindungi diri terhadap inflasi dan risiko pasaran, dan anda akan menikmati tahun emas anda tanpa bimbang kewangan.
The Bottom Line
Dengan tabungan yang mantap dan kebiasaan kewangan yang cerdas, anda boleh bersara jutawan - mungkin bahkan sebelum anda 65.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails