POWER IMPIAN

Jana Pendapatan Sekarang!

Wednesday, June 23, 2010

Kejutan penyingkiran FIFA 1938-2010

Seperti Perancis keluar dari Piala Dunia 2010, Soccernet melihat kembali pada beberapa kejutan besar dalam perlawanan dari sejarah.
Amerika Syarikat Joe Gaetjens vs England Piala Dunia 1950 APGoalscorer Joe Gaetjens adalah dikerumuni selepas Amerika Syarikat mengalahkan England 1-0 di Piala Dunia tahun 1950

Jerman 1938 Dengan beberapa sisi terbaik Amerika Selatan merajuk dan Nazi Jerman selepas menelan Austria awal tahun (dan dengan demikian diperoleh pemain terbaik mereka), mereka diharapkan kontes final dengan Itali. Di babak pertama mereka selamat dari ketakutan ketika ditahan seri oleh Switzerland, dan di replay lima hari kemudian memimpin 2-0 sebelum kehilangan ketenangan mereka dan turun 4-2. Pelatih mereka Sepp Herberger menuntun mereka ke Piala Dunia 16 tahun kemudian.
England 1950 Setelah sisa sniffily menjauhkan diri dari tiga Piala Dunia pertama, pihak England yang kuat mengembara ke Brazil sebagai salah satu kegemaran dan ketika mereka mulai dengan kemenangan 2-0 melawan Chile semua tampak berjalan dengan baik. Lalu datanglah kehilangan 1-0 bersejarah kepada Amerika Syarikat ("Pada hari-hari lain kita harus dimenangi oleh sembilan atau sepuluh," kata kiper Bert Williams
England) dan, shellshocked, kalah oleh Sepanyol dan England sedang dalam perjalanan pulang 
England 1958 Apakah istilah dijumpai, Englad berada dalam kumpulan Neraka bersama-sama dengan Brazil, Kesatuan Soviet dan Austria, tapi tetap diharapkan untuk kemajuan. Mereka menarik semua tiga perlawanan - pernah sekali terkemuka - dan kemudian dengan mata sama dan perbezaan gol bukan faktor, terpaksa ke-bermain secara mati dengan Kesatuan Soviet yang mereka kehilangan.
Brazil 1966 Pemenang dari dua perlawanan sebelum ini, Brazil adalah kegemaran panas walaupun mereka melekat dengan sisi sebahagian besar penuaan. Dalam perlawanan kumpulan kedua mereka, mereka kehilangan permainan mendebarkan untuk Hungary - pertama mereka rugi Piala Dunia dalam 12 tahun - dan kemudian dipukul oleh Portugal untuk dihilangkan. Dalam dua perlawanan ia bermain, seorang Pele setengah-fit begitu sinis mengotori dia bersumpah tidak pernah mengambil bahagian dalam Piala Dunia lain
Itali 1966 Mungkin beberapa merasa simpati untuk orang Brazil, itu tidak terjadi untuk Itali yang mantap oleh rumor dari penggunaan dadah, beberapa pilihan mengerikan dan kecenderungan kecederaan-mendorong pelanggaran. Bahawa penyertaan sengsara mereka berakhir pada tahap kumpulan dengan kehilangan 1-0 kepada Korea Utara, membawa kegembiraan kepada dunia yang lebih luas. Itali, di sisi lain, dia dengan buah busuk di rumah mereka kembali.
Brazil 1974 Setelah terpental kembali untuk menang pada tahun 1970, sebuah sisi penuaan tanpa Pele, dengan melihat ke belakang, tidak pernah sampai ke bil sebagai salah satu kegemaran walaupun kekuatan mereka tidak pertahanan dan serangan biasa - "Kami keluar dari karakter sekarang," keluh Pele. Dimiliki hingga tanpa gol menarik oleh Yugoslavia dan Scotland, mereka maju ke tahap kedua dengan kemenangan 3-0 atas mengerikan Zaire. Setelah menang atas Argentina dalam pertemuan pertama Piala Dunia dari saingan, perlawanan mereka berakhir dengan rasa malu ketika mereka hacked dan mengotori jalan mereka untuk mengalahkan melawan Belanda licin dalam pertandingan ditagih sebagai dunia lama melawan baru 'total football Belanda' '.
Jerman Barat 1978 Tulang belakang dari sisi menang 1974 telah bersara, dan Franz Beckenbauer keluar untuk bergabung dengan New York Cosmos pada tahun 1977, tetapi pihak masih diharapkan untuk melakukannya dengan baik. Namun, sisa-sisa over-the-bukit bergabung dengan penggantian kurang mampu menyesuaikan diri dengan pendekatan Helmut Schoen dan prestasi mereka mengeluhkan sebagai "masam" oleh akhbar. Mereka menarik empat daripada enam perlawanan pertama mereka - tiga di antaranya tanpa gol - sebelum keluar, untuk mendapatkan bantuan umum, dengan kerugian 3-2 untuk Austria.
Argentina 1982 Seperti yang berlaku lapan tahun kemudian, Argentina sebagai juara Piala Dunia kehilangan tirai-penggalang 1-0, pada kesempatan ini untuk Belgium. Beberapa percaya hanya baru-baru ini menyimpulkan Perang Falklands terbukti pengalih perhatian, tapi mereka hanya berjaya melepasi tahap kumpulan pertama sebelum Disintegrasi di kedua-dua, berangkat dalam aib dengan back-to-back kekalahan dan hampir tindakan terakhir adalah pemberhentian Maradona muda untuk "melanggar jahat dari seorang anak kecil manja".
Andres Escobar gol bunuh diri Escobar GettyImagesAndres terbukti menjadi kesalahan fatal
Colombia 1994 Mereka yang memenuhi syarat tanpa kehilangan perlawanan - dua kali mengalahkan Argentina, termasuk laberakan 5-0 di Buenos Aires - dan tip oleh banyak orang sebagai pakej kejutan. Namun persiapan mereka sudah mantap oleh rumor bahawa taruhan sindiket dan Kartel ubat yang mempengaruhi pasukan, dan sementara mereka bermain dengan baik di Amerika Syarikat, mereka
selesai bawah kumpulan dan telah dieliminasi pada rintangan pertama. Enam hari selepas perlawanan terakhir mereka, Andres Escobar, yang telah mencetak tujuan sendiri dalam kekalahan 2-1 oleh Amerika Syarikat, ditembak mati di luar sebuah bar di Colombia. pembunuhan itu secara meluas diyakini retribusi oleh sindiket jenayah terancang untuk tujuan sendiri.
France 2002 Lebih-kepercayaan dari juara membuat mereka tidak hanya gagal berhasil melewati babak penyisihan kumpulan, tetapi bahkan tidak menguruskan untuk menjaringkan gol. Mereka membuka dengan kekalahan kepada Senegal, bekas jajahan dalam pengumpulan dan semua berjalan menurun sejak saat itu. "Itu hanya berjalan untuk menunjukkan anda bahawa high saja tidak cukup," kata Patrick Vieira. "Anda harus bekerja dan kaki anda tetap di tanah." Lapan tahun kemudian mereka bahkan tidak mempunyai high untuk jatuh kembali.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails